НАВЧАЛЬНА ДИСЦИПЛІНА «БІЗНЕС-МОДЕЛЬ ОРГАНІЗАЦІЇ ПСИХОЛОГІЧНИХ СЛУЖБ» У СИСТЕМІ ПРОФЕСІЙНОЇ ПІДГОТОВКИ ПСИХОЛОГІВ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.32782/2312-8437.53.2024-1.3

Ключові слова:

психолог, професійна підготовка, навчальна дисципліна, вища освіта, психологічна служба

Анотація

У статті подано аналіз теоретико-методичних аспектів викладання навчальної дисципліни «Бізнес-модель організації психологічних служб». Її мета полягає в обґрунтуванні доцільності введення цієї освітньої компоненти до освітньо-професійних програм підготовки здобувачів вищої освіти через означення її ролі у формуванні таких необхідних сучасному психологу компетентностей, як уміння ефективно організовувати діяльність психологічної служби і прогнозувати її результати, здатність ідентифікувати власні переваги й застосовувати їх у конкурентній боротьбі. Методологія. Використано загальнонаукові методи пізнання – аналіз, синтез і узагальнення даних. Наукова новизна. Зазначено основну мету викладання курсу – формування в майбутніх фахівців уявлення про теоретичні засади, інструментарій і методи створення та забезпечення функціонування бізнесової моделі психологічної організації. Охарактеризовано змістове наповнення курсу через розгляд чотирьох модулів, за якими розподіляється навчальний матеріал: 1) «Бізнес-модель як схема функціонування бізнесу»; 2) «Процес створення моделі бізнесу»; 3) «Забезпечення конкурентоспроможності бізнес-моделі»; 4) «Етико-правові засади створення і функціонування психологічної служби». Описано методи викладання, порядок і критерії оцінювання набутих знань. Наведено конкретні приклади завдань, що використовуються під час проведення практичних занять та виконання модульних контрольних робіт. Проаналізовано значення самостійної роботи в засвоєнні програмних результатів навчання. Висновки. Роль навчальної дисципліни в системі професійної підготовки психологів полягає в тому, що вона надає їм розуміння основних закономірностей формування і функціонування бізнес-моделі психологічної служби, сприяє системному баченню організації та формує готовність до створення і вдосконалення бізнесової моделі, забезпечення та підвищення її конкурентоспроможності.

Посилання

Левинська І. Б. Структура професійної компетентності майбутнього психолога: теоретичний зарубіжний досвід. Наукові записки НаУКМА. Педагогічні, психологічні науки та соціальна робота. 2016. Т. 188. С. 27–32.

Литвин А., Руденко Л. До проблеми професійної підготовки психологів у закладах вищої освіти. Сучасні тенденції розвитку освіти й науки: проблеми та перспективи : зб. наук. праць / гол. ред. Ю. І. Колісник-Гуменюк. Київ–Львів–Бережани– Гомель, 2020. Вип. 7. С. 10–14.

Орап М., Вовк В. Теоретико-практичні засади моделі розвитку конкурентоспроможності майбутніх фахівців. Психологія: реальність і перспективи. 2022. Вип. 19. С. 80–92.

Халік О. О. Застосування кейс-методу при викладанні психологічних дисциплін. Актуальні проблеми психології в закладах освіти : зб. наук. праць / гол. ред. Н. М. Токарева; за ред. Ю. М. Карандашева. Кривий Ріг, 2016. Вип. 6. С. 194–200.

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-04-30