СТАНОВЛЕННЯ ЗАВЧАСНОЇ СТІЙКОСТІ В КОНТЕКСТІ ЖИТТЄВИХ ПЕРСПЕКТИВ ОСОБИСТОСТІ
Ключові слова:
завчасна стійкість, професійне і особистісне становлення, перспективи життя і часу, моделювання, курсанти.Анотація
У статті представлені результати теоретико-емпіричного дослідження становлення завчасної стійкості в контексті життєвих перспектив особистості. Встановлено, що феномен «життєвих перспектив» особистості розглядається як соціально адаптивний механізм, що базується на внутрішній орієнтації цінностей, значень у контексті професійного або особистого самовизначення. Розроблено ідеальну модель і визначено реальний стан завчасної стійкості військовослужбовців (курсантів) на навчально-академічному етапі професійного навчання (2 роки навчання) і на навчально-професійному етапі (4 роки навчання). Було доведено, що життєві перспективи виявляються провідною складовою у формуванні завчасної стійкості особистості в вимірах психологічного часу особистості.
Посилання
Holtslag, H.R. (2007). Prospects after Major Trauma. Doctoral Dissertation. Universiteit Utrecht. Retrieved from http://dspace.library. uu.nl:8080/handle/1874/19163.
Jones, M. (2014). The Zimbardo time perspective inventory: exploring the relationships between time perspective and measures of well-being. Thesis. California State University – Chico. Retrieved from http://hdl. handle.net/10211.3/115630.
Lunov V., & Norchuk Yu. (2016). Modeling of done early stability of personality in the context of understanding of life prospects (cadets sample). Fundamental and applied researches in practice of leading scientific schools, 2 (14), 132–140.
Ljiljana, L. (2012). Relations between implicit and explicit measures of personality – prospects of Implicit Association Test (IAT) in assessment of basic personality traits. Doctoral Dissertation. University of Belgrade. Retrieved from http://dx.doi.org/10.2298/BG20121005LAZAREVIC.
Zoloto, A.J. (2015). Time Perspective as a Predictor of Psycho-logical Distress. Masters Thesis. Arizona State University. Retrieved from http://repository.asu.edu/items/34763.