СОЦІОКУЛЬТУРНИЙ ДОСВІД ЯК ПІДҐРУНТЯ ФОРМУВАННЯ МОВНОЇ ОСОБИСТОСТІ МОЛОДШОГО ШКОЛЯРА В СУЧАСНОМУ ШКІЛЬНОМУ ТЕАТРІ
DOI:
https://doi.org/10.24919/2411-4758.2017.110339Ключові слова:
соціокультурний досвід; мовна особистість; шкільний театр; молодший школяр; культуротворчий простір.Анотація
У статті здійснено аналіз соціокультурного досвіду як підгрунтя формування мовної особистості молодшого школяра в сучасному шкільному театрі. Виділено низку особливостей застосування шкільного театру у світлі сучасних наукових поглядів. Досліджено сутність, роль й значення формування мовної особистості та набуття нею соціокультурного досвіду. Доведено, що створення в межах діяльності шкільного театру соціокультурного середовища забезпечує можливості мовного розвитку особистості, розкриття рушійних сил та механізмів формування соціального досвіду, перетворення навчального процесу на театр-життя як «синтезатор» культуротворчого простору школи. У компонентній структурі соціокультурного досвіду молодшого школяра виокремлено наявні уявлення та знання про основні норми, правила, цінності й смисли культури як підґрунтя оволодіння учнями способами та правилами інтеріоризації соціального досвіду в освоєнні мовних та поведінкових практик.
Посилання
Борисова Е. А. Формирование творческих способностей младших школьников в процессе музыкальной учебно-игровой драматизации: дис. … канд. пед. наук : 13.00.01 / Борисова Елена Александровна. – Киев, 1993. – 228 с.
Бурова А. Гра у театр за педагогікою М. Монтессорі / А. Бурова, О. Долина // Дошкільне виховання. – 1999. – № 5. – С. 20 – 21.
Коменский Я. Избранные педагогические сочинения: в 2-х т / Я. Коменский. – М.: Педагогика, 1982 – Т. 1. – 656 с.
Франко І. Русько-український театр: історичні обриси // І. Франко Зібрання творів: В 50 т. / Редкол.: Є. П. Кирилюк (голова) та ін.. − К.: Наук. думка, 1976 − 1986. − Т.29: Літературно-критичні праці (1893—1895) / Упоряд. та комент. Л. А. Гаєвської, П. П. Гонтаря, М. Л. Гончарука, I.О.Денисюка, В. П. Колосової, С. К. Кравченко, Л.I.Міщенко; Ред. В. Л. Микитась, А. М. Халаманчук. К.: Наук. думка, 1981 − 603 с.
Русова С. Ф. Вибрані педагогічні твори / С. Ф. Русова // Розвиток мови дитини. – К.: Освіта, 1996.
Русова С. Ф. Теорія і практика дошкільного виховання / С. Ф. Русова. – Л. – Краків – Париж: Просвіта, 1993.
Соломаха С. А. Подготовка будущих учителей начальных классов к руководству театральной деятельностью младших школьников: автореф. дис. на соиск. учен. степ. канд. пед. наук : спец. 13.00.04 „Профессиональная подготовка” / Светлана Александровна. Соломаха. – Киев, 1995. – 24 с.
Карпинська Н. С. Сприймання дітьми літературних творів. Виразне читання вихователя. Гра-драматизація як засіб розвитку творчих здібностей дітей / Н. С. Карпинська // Дошкільна лінгводидактика: хрестоматія / упоряд. А. М. Богуш. – Ч. 2. – К.: Вища шк., 1999. – С. 222 – 232.
Абрамян В. Ц. Театральна педагогіка / В. Ц. Абрамян. – К.: Лібра, 1996. – 224 с.
Станиславский К. С. Работа актера над собой / К. С. Станиславский. – М.: Искусство, 1954. – 170 с.