КОМУНІКАТИВНО-ДІЯЛЬНІСНИЙ ПІДХІД У СТАНОВЛЕННІ МОВНОЇ ОСОБИСТОСТІ МОЛОДШОГО ШКОЛЯРА
DOI:
https://doi.org/10.24919/2411-4758.2017.110422Ключові слова:
комунікативно-діяльнісний підхід; мовна особистість; комунікативна компетентність; мовлення; іменник; прикметник; дієслово.Анотація
У статті підкреслено значущість комунікативно-діяльнісного підходу до вивчення української мови в початкових класах, акцентовано увагу на ролі цього підходу у становленні мовної особистості молодшого школяра загалом і під час вивчення таких частин мови, як іменник, прикметник, дієслово зокрема. Наголошено, що комунікативно-діяльнісний підхід забезпечує реалізацію принципу цілісного вивчення учнями початкової школи мови й мовлення, передбачаючи орієнтацію на всі види мовленнєвої діяльності: слухання-розуміння (аудіювання), говоріння, читання,письмо.
Посилання
Біляєв О., Скуратівський Л., Симоненкова Л., Шелехова Г. Концепція навчання державної мови в школах України /Олександр Біляєв, Леонід Скуратівський, Лідія Симоненкова, Галина Шелехова //Дивослово. – 1996. - № 1. – С. 16-21.
Зенченко Т. Вивчення теми «Прикметник» у 4 класі як пропедевтика комунікативної діяльності в основній школі /Тетяна Зенченко //Українська мова і література в школі. – 2014. - № 3. – С. 8-14.
Коваль Г.П., Деркач Н.І., Наумчук М.М. Методика викладання української мови: навч. посіб. / Г.П.Коваль, Н.І.Деркач, М.М.Наумчук. – Тернопіль: Астон, 2008. – 286 с.
Мандрик Н.В. До проблеми сучасного уроку української мови / Н.В. Мандрик // Оновлення змісту, форм та методів навчання і виховання в закладах освіти: зб. наук. праць: Наукові записки Рівненського державного гуманітарного університету. – Рівне, 2014. – Вип. 8 (51). – С. 139-142.
Методика навчання української мови в початковій школі: навч. посіб. / За наук. ред. М.С.Вашуленка. – К.: Літера ЛТД, 2010. – 364 с.
На допомогу вчителеві початкових класів. 4 клас: навчальні програми. – К.: Видавничий дім «Освіта», 2016. – 160 с.
Пентилюк М. Наукові засади комунікативної спрямованості у навчанні рідної мови /Марія Пентилюк //Українська мова і література в школі. – 1999. - № 3. – С. 8-10.