ЕТНОЛІНГВОДИДАКТИЧНА КУЛЬТУРА УЧИТЕЛЯ У ПРАКСЕОЛОГІЧНОМУ ВИМІРІ
DOI:
https://doi.org/10.24919/2411-4758.2017.110046Ключові слова:
майбутній учитель-словесник; мовно-методична підготовка; етнолінгводидактична культура; праксеологічний підхід; концепт «праця».Анотація
У статті окреслено окремі аспекти формування етнолінгводидактичної культури майбутніх учителів-словесників у процесі мовно-методичної підготовки на магістерському освітньому рівні на праксеологічних засадах. В основу викладання модуля покладено програмні вимоги до соціо-, етнокультурного компоненту навчання української мови у старшій школі. Дослідження концепту «праця» розглядається крізь призму етнолінгводидактичної культури, що виявляється у здібностях і вміннях використовувати етнолінгвістичний матеріал в освітній діяльності з метою формування загальнолюдських, національних морально-етичних цінностей.
Посилання
Голубовська І.О. Етнічні особливості мовних картин світу/ І.О.Голубовська. – 2004. – К.: Логос. – 284 с.
Етимологічний словник української мови: У 7-т. /АН УРСР. Ін-т мовознавства ім. О.О.Потебні; Ред.кол. О.С.Мельничук (гол.ред.), І.К.Білодід, В.Т.Коломієць, О.Б.Ткаченко. – Т.1. – К.: Наук. думка, 1982. –789с.
Єщенко Т. А. Лінвістичний аналіз тексту /Т.А.Єщенко: посібник. – К.: Академія, 2009. – 264 с.
Жайворонок В. Знаки української етнокультури: Словник-довідник / Віталій Жайворонок. – К.: Довіра, 2006. – 703 с.
Історія української мови. Лексика і фразеологія / за ред. В.М.Русанівського. – К.: Наук. думка, 1983. – 739 с.
Коновалова О. Віддієслівні іменники з суфіксом -ство на позначення дії/процесу і стану в художніх текстах І. Франка / Оксана Коновалова //Рідне слово в етнокультурному вимірі. – Дрогобич, 2016. [Електронний ресурс] // Режим доступу: http://nwed.ddpu.drohobych.net/article/view/103663/pdf_64
Кононенко В. I. Укpаїнська етнолiнгводидактика / В.І.Кононенко. – Iвано-Фpанкiвськ. – 1995. – 57 с.
Кримський С.Б. Під сигнатурою Софії / С. Б. Кримський. – К. : Вид. дім Києво-Могилянська академія, 2008. – 367 c.
Лексікон славеноросскій П. Беринди / Підгот. текст В. Німчук. – К.: Вид. АН УРСР, 1961. – 272 с.
Навчальна програма з української мови для 10-11 класів /Л.Мацько, О.Семеног, Т.Симоненко [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://mon. gov.ua/activity/ education/zagalna-serednya/gromadske-obgovorennya-program-10- 11x-klasiv.html
Прислів’я та приказки: Природа. Господарська діяльність людини / Упоряд. М. М. Пазяк. – К.: Наук. думка, 1989. – 480 с.
Рибалка В. В. Честь і гідність особистості як духовні засади творчої праці сучасного професіонала: культурно-психологічні та аксіопсихологічні аспекти проблеми / В. В. Рибалка // Проблеми та перспективи формування національної гуманітарно-технічної еліти : зб. наук. пр. / за ред. Л.Л.Товажнянського, О.Г.Романовського; НАПН України, НТУ «ХПІ».–Харків: НТУ «ХПІ», 2012. – Вип. 30 / 31. – С. 9 – 24.
Рильський М.Т. Вибрані твори : лірика та поеми / М.Т. Рильський ; вступ. ст. О.Дейча ; художн. В.Є.Перевальський. – К. : Дніпро, 1977. – 351 с.
Самчук У. Марія. Хроніка одного життя : [роман] / Улас Самчук ; [підг. тексту та післямова С. П. Пінчука]. – К. : Укр. письменник, 2007. – 191с.
Сковорода Г. Пізнай в собі людину / [ пер. М. Кашуба; пер. поезій В. Войнович]. – Львів.: Світ, 1995. – 526 с.
Словник української мови: в 11 томах. – Том 2, 1971. – 345с. // [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://sum.in.ua/s/ghidnistj
Словник староукраїнської мови XIV – XV ст.: У 2-х т. – К.: Наук. думка, 1977. – Т. 2. – 591 с.
Сугейко Л. Формування національно-мовної особистості фахівця початкової освіти лінгвокультурологічними засобами /Любов Сугейко // Рідне слово в етнокультурному вимірі. –2016. [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://nwed.ddpu.drohobych.net/article/view/103663/pdf_64
Толстой Н. И. Язык и народная культура. Очерки по славянской мифологии и этнолингвистике / Н. И. Толстой. – М. : Индрик, 1995. – 512 с.