ВЗАЄМОЗВ’ЯЗОК МИСЛЕННЯ І МОВЛЕННЯ УЧНІВ ПОЧАТКОВОЇ ШКОЛИ У ПРОЦЕСІ ВИВЧЕННЯ МАТЕМАТИКИ
Ключові слова:
математичні поняття, розумові операції, задача, типи мислення, мовленнєва діяльність.Анотація
У статті проаналізовано психолого-педагогічні умови формування і розвитку мовлення та мислення учнів початкової школи у процесі вив чення математики. Оскільки мова та мислення тісно пов’язані між собою, то у процесі оволодіння учнями ма тематичною мовою та при її використанні розвивається математичне мислення, формуються специфічні для математики мовні конструкції та відпо відні розумові дії. Запропоновано основні шляхи поповнення лексичного запасу школярів на уроках математики.
Посилання
Богданович М.В. Методика викладання математики в початкових класах: Навч. посібник. – 3-є вид., перероб. і доп. / Михайло Богданович, Мирослава Козак, Ярослава Король – Тернопіль: Навч. книга – Богдан, 2008. – 336с.
Війчук Т., Стасів Н. Формування в учнів уявлень про змінну величину як чинник алгебраїчної пропедев тики у початковому курсі математики / Т.Війчук, Н. Стасів. //Молодь і ринок. - №7 (114). - 2014.- С.71-74.
Ковальчук В., Білецька Л., Силюга Л., Стасів Н.І. Формування функціональної компе тентності учнів початкових класів під час вивчення математики / Володимир Ковальчук, Любов Білецька, Людмила Силюга, Наталія Стасів. - Науковий часопис НПУ імені М.П.Дра гоманова. – Серія № 17. – Теорія і прак тика навчання і виховання:. Зб.наук.праць.- К.: НПУ імені М.П.Драгомано ва, 2014. -Випуск 24. - С.83-88.
Митник О.Я. Як навчити дитину мистецтва мислення / Олександр Митник. - К.: Початкова школа. – 2006. – 104 с.