РОЗВИТОК МЕДІАКОМПЕТЕНТНОСТІ МАЙБУТНЬОГО ВЧИТЕЛЯ ПОЧАТКОВОЇ ШКОЛИ ЗАСОБАМИ ПРЕДМЕТІВ ФІЛОЛОГІЧНОГО ЦИКЛУ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.24919/2411-4758.2022.243614

Ключові слова:

медіа, медіаосвіта, медіакомпетентність, принципи розвитку медіакомпетентності, педагогічні умови розвитку медіакомпетентності.

Анотація

У статті наголошено, що медіаосвіта в сучасному світі набуває першорядного значення. Це зумовлене інформаційною революцією та зростанням ролі новітніх медіа в житті держав і окремих індивідів. Автори розкривають сутність актуальних для цього дослідження понять (медіа, медіаосвіта, медіакомпетентність); встановлюють характер зв’язків між ними, а також між професійною компетентністю майбутнього вчителя початкової школи та медіакомпетентністю; визначають шляхи розвитку останньої в умовах закладу вищої освіти (спеціальна навчальна дисципліна / інтеграція медіаосвітніх завдань у зміст інших навчальних предметів); окреслюють принципи, на яких має ґрунтуватися робота з розвитку медіакомпетентності та педагогічні умови, які мають забезпечувати її ефективність; демонструють можливості предметів філологічного циклу в розв’язанні завдань із розвитку медіакомпетентності.

Посилання

Баландина, Н. Ф. (2014). Интеграция медиаобразования в учебные программы по русскому языку. Педагогічні науки : теорія, історія, інноваційні технології, 6 (40), 327 – 335. URL : http://repository.sspu.sumy.ua/bitstream/123456789/2204/1/ Yntehratsyia%20 medyaobrazovanyia. pdf.

Бибик, С. П., Сюта, Г. М. (2006). Словник іншомовних слів: тлумачення, словотворення та слововживання / За ред. С. Я. Єрмоленко. Харків : Фоліо.

Професійна педагогічна освіта: компетентнісний підхід: монографія / За ред. О. А. Дубасенюк (2011). Житомир.

Иванова, Л. А. (2011). Проблема формирования медиакомпетентности будущего учителя назрела и требует обсуждения. Magister Dixit : электронный научно-педагогический журнал Восточной Сибири, 1 (03). URL : http://md.islu. ru/sites/md.islu.ru/fi les /rar/ivanoval.a.0.pdf.

Концепція впровадження медіаосвіти в Україні (нова редакція) (2016). URL : https://ms.detector.media/mediaosvita/post/16501/2016-04-27-kontseptsiya- vprovadzhennya-mediaosvity-v-ukraini-nova-redaktsiya/.

Кутькина, О. П. (2006). Педагогические условия формирования медиакомпетентности будущих библиотечно-информационных специалистов: автореф. канд. … пед. наук: 13.00.08. Барнаул. URL : https://mediaeducation.ucoz. ru/_ld/2/249__.-2006.pdf Медіаграмотність у початковій школі: посібник для вчителя (2018). / За ред. Волошенюк О. В., Іванова В. Ф. Київ : ЦВП, АУП. Мокрогуз, А.П. (2016). О внедрении медиаобразования в украинскую школу: практический аспект. Медиаобразование. Media Education, 4, 94 – 108.

Онкович, Г. (2013). Медіадидактика вищої школи: український досвід. Вища освіта України, 1, 23–29.

Федоров, А. В. (2015). Медиаобразование: история и теория. Москва : МОО «Информация для всех».

Шевирьова, І. Г. (2018). Медіакомпетентність як складова професійної компетентності учителя початкових класів. European vector of contemporary psychology, pedagogy and social sciences: the experience of Ukraine and the Republic of Poland: Collective monograph, 1, 20 – 39. Sandomierz: Izdevnieciba “Baltija Publishing”.

Buckingham, D. (1990). Key Scholarship in Media Literacy. Hart, A. (1998). Introduction: Media Education in the Global Village. In:

Hart, A. (Ed.). Teaching the Media. International Perspectives, 1 – 21. Mahwah, New Jersey – London: Lawrence Erlbaum Assoc. Publishers,.

McMahon, B. (2003). Relevance and Rigour in Media Education. Keynote Presentation to the National Media Education Conference. Baltimore.

Potter, W. J. (2001). Media Literacy. Thousand Oaks – London : Sage Publication.

UNESCO (2002). The Seville Recommendation. In: Youth Media Education. Paris : UNESCO.

Worsnop, C.M. (2004). Media Literacy Through Critical Thinking. Washington State Offi ce of Superintendent of Public Instruction and NW Center for Excellence in Media Literacy.

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-02-10