ПРОФЕСІЙНЕ САМОВИЗНАЧЕННЯ УЧНІВ РАННЬОГО ЮНАЦЬКОГО ВІКУ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.24919/2312-8437.47.229349

Ключові слова:

самовизначення; особистість; профорієнтація

Анотація

У статті розглядаються питання стійкого уявлення про себе, про свої можливості, уподобання, тобто про «самовизначення». Тематика професійного самовизначення школяра завжди перебувала у центрі уваги науковців і практиків, позаяк від вибору професії залежить, якою людиною ви станете, як реагує на вас навколишнє середовище, чи реалізуєте себе як «особистість». Безумовно, «самовизначення» можна вважати психологічним новоутворенням юнацького віку. Як же було зазначено, термін «самовизначення» вживається у різних значеннях – сімейних, релігійних, професійних, моральних. Зміни на ринку праці України потребують певної модернізації підходів до розв᾿язання проблеми професійного самовизначення сучасного школяра. Тому на рівні школи ця проблема все таки залишається відкритою, вимагаючи налагодження ефективної профорієнтаційної роботи. Наше завдання – донести до сучасних школярів важливість правильного вибору професії, пояснити, що професія має приносити задоволення. На розв᾿язання цих проблем спрямована частина пропаганди. Однак не можна стверджувати, що професійне просвітництво базується тільки на пропаганді. Робота, яку проводять в школі щодо агітації та пропаганди профдіагностики має бути спланованою, спрямованою на потреби ринку праці. Професій є досить багато, і вони певною мірою пов᾿язані між собою професійними інтересами, схильностями та здібностями молоді, а також динамікою розвитку. Велике значення у професії мають вік та стать людини, і суспільство це враховує. Таким чином, потрібно впроваджувати певні підготовчі курси, де учнів будуть готувати до вибору професії, враховуючи уміння та навички, допоможуть краще пізнати потреби ринку праці.

Посилання

Забродський, М.М. (2009). Основи вікової психології: навч. посіб. Тернопіль: Богдан.

Закатнов, Д.О., & Капустіна, О.В. (2003). Професійне самовизначення старшокласників: метод. посіб. Київ: КНЕУ.

Ломов, Б.Ф. (1984). Методологические и теоретические проблемы психологии. Москва: Наука.

Мельник, Т. (2004). Профорієнтаційна робота зі школярами у гімназії. Рідна школа, 10, 16‒18.

##submission.downloads##

Опубліковано

2022-12-07