ПСИХОЛОГІЧНІ АСПЕКТИ ОВОЛОДІННЯ МАЙБУТНІМИ ПЕДАГОГАМИ ПРОФЕСІЙНИМИ КОМПЕТЕНЦІЯМИ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.24919/2312-8437.45.197777

Ключові слова:

професійна компетентність; виховання; сімейне виховання; стиль виховання; розвиток; здатності педагога

Анотація

У статті здійснено аналіз проблеми емпіричного впровадження програми та методів психологічного супроводу оволодіння студентами професійними компетенціями у сфері виховання і розвитку школярів. Мета статті – висвітлити досвід викладання викладачами кафедри психології курсу «Психологія» (загальна, соціальна, вікова та педагогічна), проаналізувати узагальнення освітніх дій та шляхів формування професійної компетентності майбутніх педагогів та визначити структуру професійної компетентності як єдність теоретичних, концептуальних, особистісно-професійних знань (особистісних здатностей та професійних компетентностей). Формування професійної компетентності майбутнього педагога у сфері виховання та розвитку школярів входить до загального контексту формування особистості. Реалізація завдань програми особистісно-професійного розвитку дає можливість та створює умови для майбутніх педагогів покроково визначати перелік індивідуальних проблем, слабких та негативних аспектів розвитку і реалізацію завдань, які базують на трансформації отриманих психологічних знань у професійні настанови, розвивальні, навчальні, виховні стосунки з учнями, батьками, педагогами, іншими дорослими, дає змогу обирати адекватні шляхи самовиховання і саморозвитку, орієнтує вибір на здоровий спосіб власного життєтворення і професійної самореалізації. Таким чином, модернізація і оптимізація технології отримання знань з психології, укладання програми особистісно-професійного розвитку студентами протягом усіх років навчання у педагогічному університеті, фахове психолого-педагогічне керівництво процесом особистісно-професійного розвитку майбутнього педагога викладачами створює усі передумови для формування професійно здорового педагога у тілесному, психічному, психологічному, моральному, соціальному та духовному вимірах. Результати дослідження можуть бути застосовані у практичній діяльності працівників освітньої сфери, педагогів, психологів, вихователів.

Посилання

Білозерська, С.І., & Мащак, С.О. (2018). Виховний потенціал батьківського авторитету для підлітка. Науковий вісник Херсонського державного університету. Серія «Психологічні науки», 2 (2), 26–31. Херсон: Видавничий дім «Гельветика».

Василенко, Л.П. (2018). Реалізація технології супроводу особистісно-професійного розвитку майбутнього педагога при викладанні психології. В М. Савчин & С. Заболоцька (Ред.), Матеріали звітної наукової конференції викладачів кафедри психології та студентів Дрогобицького державного педагогічного університету імені Івана Франка, 12, 34–39. Дрогобич: Редакційно-видавничий відділ ДДПУ імені Івана Франка.

Савчин, М., & Зимянський, А. (Ред.-упоряд.). (2019). Методологічні, теоретичні та практичні проблеми психологічної науки: збірник статей учасників першої Міжнародної інтернет-конференції ДДПУ імені І. Франка (17 квітня 2019 року). Дрогобич: «Швидкодрук.

Новоселецький, Н.Ю. (Уклад.). (2016). Модель професійної компетентності педагога. Рівне.

Савчин, М. (Ред.). (2014). Особистісно-професійний розвиток майбутнього педагога. Дрогобич: Видавничий відділ ДДПУ імені Івана Франка.

Савчин, М., & Василенко, Л. (2016). Методичні рекомендації щодо реалізації програми особистісно-професійного розвитку при вивченні психологічних дисциплін. Дрогобич: Видавничий відділ ДДПУ імені Івана Франка.

Савчин, М.В. (2013). Духовна парадигма психології. Київ: Академвидав.

Савчин, М.В. (2016a). Здатності особистості. Київ: ВЦ «Академія».

Савчин, М.В. (2016b). Оволодіння майбутніми педагогами професійними компетенціями і особистісними здатностями як предмет психологічного супроводу. В М. Савчин & С. Заблоцька (Ред.), Матеріали звітної наукової конференції викладачів кафедри психології, студентів Дрогобицького державного педагогічного університету імені Івана Франка, 10. Дрогобич: Видавничий відділ ДДПУ імені Івана Франка.

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-04-06