ОСОБЛИВОСТІ РЕАЛІЗАЦІЇ ПСИХОЛОГІЧНОГО СУПРОВОДУ ОСОБИСТІСНО-ПРОФЕСІЙНОГО РОЗВИТКУ МАЙБУТНІХ ПЕДАГОГІВ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.32782/2312-8437.53.2024-1.6

Ключові слова:

психологічний супровід, тренінг самоідентифікації, особистісно-професійний розвиток, здорова педагогічна діяльність

Анотація

Мета статті полягає в дослідженні особливостей реалізації психологічного супроводу особистісно-професійного розвитку майбутніх педагогів. Методологія. Аналізуються особливості реалізації психологічного супроводу особистісно-професійного розвитку майбутніх педагогів. Представлено предмет психологічного супроводу становлення майбутнього педагога, де виступає суб′єкт-суб′єктна розвиваюча взаємодія, спрямована на вирішення суб′єктом розвитку актуальних проблем професійного, особистісного, морального та соціального становлення. Наукова новизна. Основний зміст супроводу включає організацію взаємодії та спрямований на засвоєння супроводжуваними нових моделей поведінки, спілкування і здорової педагогічної діяльності. Підкреслено, що професійний розвиток особистості майбутнього педагога необхідно розглядати із позицій системного підходу. З’ясовано дефініції «професійне самовизначення» і «вибір професії», які ототожнюється. Представлено технології психологічного супроводу. Констатується, що організація соціально-психологічного тренінгу професійної самоідентифікації сприятиме інтенсивному навчанню, взаємонавчанню та самонавчанню з використанням особистісного досвіду учасників (студентів), реальних життєвих ситуацій, які моделюються і аналізуються групою, це передусім пізнання через емоційне переживання, це нові враження та нова інформація для подальшого самопізнання та саморозвитку. Висновки. Акцентується, що саме тренінг професійної самоідентифікації майбутніх педагогів передбачатиме визначення шляхів самоідентифікації, самореалізації та професійного саморозвитку. Тренінг надасть можливість майбутнім педагогам здобути досвід інтенсивного спілкування, орієнтованого на набуття навичок самоідентифікації в розв’язанні певних завдань педагогічної діяльності. Дасть змогу підвищити рівень самоповаги, здатність приймати себе як особистість, як «Я-педагог», «Я-професіонал», як активного учасника педагогічного спілкування та взаємодії, усвідомлювати себе як носія позитивних соціально бажаних характеристик, задоволеність собою; розвинуться вольові якості, підвищиться самооцінка, впевненість у собі, вміння самоідентифікувати.

Посилання

Абрамов В. І. Проблеми формування та еволюції системи цінностей особистості (соціально-філософський аналіз) : автореф. дис. на здобуття наук. ступеня канд. філос. наук : 09.00.1 «Онтологія, гносеологія, феноменологія». К., 1993. 17 с.

Вірна Ж. П. Мотиваційно-смислова регуляція у професіоналізації психолога: монографія. Луцьк : Вежа, 2003. 220 с.

Гончаренко С. У. Український педагогічний словник. К.: Либідь, 1997. 376 с.

Кремень В. Г. Енциклопедія освіти / АПН України. К.: Юріком Інтер, 2008. 1040 с.

Заміщак М.І, Заболоцька С.І Психологічні чинники й умови становлення компетентного майбутнього педагога. Дніпровський науковий часопис публічного управління, психології, права. Випуск 1. Видавничий дім «Гельветика», 2021. С. 60–64.

Мистецтво життєтворчості особистості: наук.-метод. посіб.: у 2ч. / ред. рада: В.М. Доній, Г.М. Несен, Л.В. Сохань, І.Г. Єрмаков та ін. К., 1997. Ч. 1: Теорія і технологія життєтворчості. 392 с.

Музика О.Л. Рефлексія та ціннісна підтримка розвитку здібностей: підходи до побудови методики дослідження. Творчий потенціал особистості: проблеми розвитку та реалізації: матеріали Всеукраїнської наук.-практ. конфер. (Київ, 15 лютого 2005р.) Редактори: О.Б. Терезина, П.Ю. Лепський. – К., 2005. С. 187–190.

Романюк Л. В. Розвиток ціннісних орієнтацій студентів у навчальному процесі. Дидактика професійної школи / Хмельниц. нац. ун-т. Хмельницький, 2005. С. 48–52.

Савчин М.В. Здатності особистості: монографія. К. : ВЦ «Академія», 2016. 288 с. (Серія «Монограф»).

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-04-30