THEORETICAL FOUNDATIONS OF THE PROFESSIONAL COMPETENCE RESEARCH OF A FUTURE TEACHER IN THE FIELD OF PUPILS’ EDUCATION AND DEVELOPMENT

Authors

  • Svitlana MASHCHAK

Keywords:

professional competence, education, development, professiogram.

Abstract

In the article we have analyzed the theoretical aspects of the professional competence study of future teachers in the field of pupils’ education and development and presented the model of professional competence of future teachers in the field of pupils’ education and development; and methods of studying complex psychological and pedagogical aspects of the problem.

References

Анцыферова Л.И. Методологические проблемы психологи развития / Л.И. Анцыферова // Принцип развития в психологии. – М. : Наука, 1978. – С. 3 – 20.

Іванцова Н.Б. Формування професійної компетентності майбутнього вчителя в умовах вищого навчального закладу / Н.Б. Іванцова // Формування професійної компетентності вчителя в умовах вищого навчального закладу : наук. посібник / за заг. ред. С.І. Якименко. – К. : Видав. Дім “Слово”, 2011. – С. 17 – 22.

Кузьмина Н.В. Акмеологическая теория повышения качества подготовки специалистов образования / Н.В. Кузьмина. – М. : Высшая школа, 2001. – 144 с.

Мащак С. Психолого-педагогічні аспекти розвитку професійної компетентності майбутніх педагогів у сфері навчання на самонавчання / С. Мащак // Проблеми гуманітарних наук : збірник наукових праць Дрогобицького державного педагогічного університету імені Івана Франка / Ред. кол. Н. Скотна, О. Галян та ін. – Дрогобич : Редакційно-видавничий відділ ДДПУ імені Івана Франка, 2013. – Випуск 30. Психологія. – С. 7.

Митина Л.М. Профессиональная деятельность и здоровье педагога : [учебное пособие] / Л.М. Митина, Г.В. Митин, О.А. Анисимова / под общ. ред. Л.М. Митиной. – М. : Издательский центр “Академия”. – 368 с.

Савош Г.П. Особистісно орієнтоване виховання – нова освітня філософія / Г.П. Савош // Вища освіта України. – 2006. – № 1, додаток. – С. 29 – 34.

Савчин М.В. Педагогічна психологія / М.В. Савчин. – К. : Академвидав, 2007. – 424 с.

Cамаль Е.В. Влияние учебно-воспитательного процесса на личностную самоактуализацию педагога и студента / Е.В. Самаль // Человек. Цивилизация. Культура : тез. докл. 10-й межвузовской науч.-теор. конф. / ред. совет: А.Н. Алпеев и др. – Минск : ЗАО “Веды”, 2005. – С. 301 – 307.

Сластенин В.А. Педагогика профессионального образования / В.А. Сластенин. – М. : Издательский центр “Академия”, 2004. – 348 с.

Ціннісно-смисловий універсам людини : [монографія] / за ред. О.О. Сердюк. – Донецьк : ТОВ “Юго-восток, Лтд”, 2007. – 290 с. 11. Шуляр В.І. Модель професійно-фахової компетентності сучасного вчителя в умовах неперервної освіти / В.І. Шуляр // Формування професійної компетентності вчителя в умовах вищого навчального закладу : наук. посібник / за заг. ред. С.І. Якименко. – К. : Видавничий дім “Слово”, 2011. – С. 106.

Ярмакеев И.Э. Моделирование личности современного учителя: ценносно-смысловой аспект / И.Э. Ярмакеев. – Казань : Изд-во Казанского ун-та, 2004. – 424 с.

Published

2023-03-22