МОДА ЯК ЗАСІБ САМОПРЕЗЕНТАЦІЇ ОСОБИСТОСТІ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.24919/2312-8437.47.229344

Ключові слова:

самопрезентація; самодемонстрування; самовираження; ідентифікація; наслідування; імітація; соціальний вплив; мода; сучасність; цінності; культура

Анотація

У статті здійснено теоретико-емпіричний аналіз особливостей самопрезентації особистості засобами моди. Подано теоретичний аналіз основних підходів до трактування моди та її еволюцію у процесі суспільного розвитку. Описано змістові характеристики моди як соціально-психологічного явища та її вплив на ідентифікацію й самопрезентацію особистості. Визначено, що мода є важливим механізмом самопрезентації та ідентифікації індивіда з певною соціальною групою. З᾿ясовано масштаби впливу моди на самоідентифікацію та самопрезентацію особистості, їх можливі наслідки. Розкрито психологічні механізми зацікавленості молоді сучасною модою.
Здійснено емпіричне дослідження ролі та впливу моди на самопрезентацію у студентської молоді. За результатами кількісного та якісного аналізу отриманих результатів виокремлено фактори і взаємозвʼязки між ними, що є ключовими у самопрезентації особистості. Стверджується, що досліджувані групи студентів сприймають моду як засіб для підкреслення своєї індивідуальності, у них яскраво виражена потреба у матеріальному благополуччі, престижі, популярності. 

Посилання

Андреева, Г.М. (1998). Социальная психология. Москва.

Бодрийяр, Ж. (2006). Общество потребления. Москва: Республика: Культурная революция. Гофман, А.Б. (1994). Мода и люди. Новая теория моды и модного поведения. Москва.

Дихнич, Л.П. (2002). Феномен моди в соціокультурних процесах ХХ століття. (Автореф. дис. … канд. іст. наук). Київ. Килошенко, М.И. (2006). Психология моды. Москва: Оникс. Килошенко, М.И. (1998). Психология молодежной моды. Санкт-Петербург: СПГУТД.

Комих, Н.Г. (2013). Мода як соціальний феномен в сучасному соціокультурному дискурсі. Збірник наукових праць з гуманітарних дисциплін, 7, 67‒75. Київ: Славута.

Петров, Л.В. (2003). Мода как общественное явление. Ленинград: Наука.

Савченко, Ю.А. (2011). Мода у молодіжній культурі. Взято з http://school.sociology.kharkov.ua/images/docs/magazine/soc_fut/2_2011/06.pdf.

Ткаченко, Л.П. (1999). Мода як естетичний феномен. (Автореф. дис. … канд. філос. наук).

Федоренко, Ю.О. (2007). Феномен моди як форма нормативної поведінки особистості. Вісник Київського національного університету імені Тараса Шевченка. Соціологія. Психологія. Педагогіка, 27‒28, 100‒102. Київ: КНУ.

##submission.downloads##

Опубліковано

2022-12-07