ПСИХОЛОГІЧНІ ОСОБЛИВОСТІ СТАВЛЕННЯ СТУДЕНТІВ ДО МІЖНАРОДНОЇ АКАДЕМІЧНОЇ МОБІЛЬНОСТІ

Автор(и)

  • Світлана ІСАЄВИЧ

DOI:

https://doi.org/10.32782/2312-8437.50.2022-5

Ключові слова:

ставлення, академічна мобільність, ставлення до міжнародної академічної мобільності, особистість студента

Анотація

У статті викладено результати емпіричного дослідження, що висвітлюють психологічні особливості ставлення студентів до міжнародної академічної мобільності. Подано розуміння цього ставлення у сукупності когнітивного, емоційного, мотиваційного і поведінкового компонентів. Академічна мобільність студентів розглядається як складний процес їхнього особистісного та професійного розвитку. Ставлення до міжнародної академічної мобільності розуміється у сукупності таких компонентів: когнітивного (знання сутності, структури, чинників та основних тенденцій міжнародної академічної мобільності; розуміння її ролі як у контексті єдиного європейського освітнього простору, так і професійного (розвиток майбутніх спеціалістів), емоційного (почуття та емоції, пов’язані з виїздом за межі країни з метою навчання в іншому навчальному закладі на певний період), мотиваційного (формування мотивації до планування та участі в програмах міжнародної академічної мобільності) та поведінкового (відповідність дій і вчинків студентів вимогам програм міжнародної академічної мобільності). Установлено, що у ставленні до міжнародної академічної мобільності студентів існують як схожі, так і відмінні ознаки, які виявляються в когнітивному, емоційному, мотиваційному і поведінковому компонентах. Доведено, що студенти з інтерактивним, адаптивним та конформним типами соціокультурної адаптації мають вищий рівень розвитку компонентів ставлення, ніж студенти з ностальгічним, депресивним та відчуженим типами цієї адаптації. У ставленні до міжнародної академічної мобільності студенти з інтерактивним типом соціокультурної адаптації мають найвищі за інші типи показники, а з відчуженим – найнижчі.

Посилання

Біль М.М. Мобільність населення: теоретична сутність і видова різноманітність. Економіка і суспільство. 2016. № 7. С. 645–652.

Гончарова Н.О. Кар’єрне проектування як фактор професійної підготовки майбутніх учителів. Психологія і особистість. 2015. № 2(1). С. 258–271.

Свириденко Д.Б. Академічна мобільність: відповідь на виклики глобалізації : монографія. Київ : НПУ імені М.П. Драгоманова, 2014. 279 с.

Харченко А.С. Психологічні особливості особистості майбутнього вчителя. Науковий вісник Херсонського державного університету. Серія «Психологічні науки». 2014. Вип. 1. Т. 1. С. 263–269.

Харченко А.С. Психологічний аналіз професійної спрямованості студентів-педагогів. Наука і освіта. 2015. № 1. С. 177–183.

Юдіна Н.О. Дослідження полімотивації студентів у контексті теорії багатовимірної особистості. Психологія і особистість. 2017. № 2(12). С. 194–203.

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-04-25