PSYCHOLOGICAL PECULIARITIES OF THE FORMATION OF FUTURE TEACHERS’ VALUE-SENSE SPHERE
Keywords:
value-sense sphere, future teachers, educational and professional activities.Abstract
The paper analyzes issues of the formation of future teachers’ value-sense sphere. Its peculiarities are determined: belonging to certain socio-cultural environment, capacity to adjust oneself to it, the level of self-actualization and the content of life orientations, the matter of educational and professional motivation. The need for using educational environment of higher education establishments becomes more and more actual for optimization of the formation of future teachers’ value-sense sphere.
References
Голіков О.С. Особливості конструювання культурного капіталу сучасного українського студентства : дис. ... канд. соціол. наук : 22.00.01 / О.С. Голіков. – Х., 2009. – 202 с.
Зверко Т.В. Проблема регулирования системы воспитательной работы в учебных заведениях / Т.В. Зверко // Жизненные ценности студенчества в начале XXI века : программа и материалы X Междунар. студен. науч. конф., Харьков, 12 апр. 2003 г. – Х., 2003. – С. 141 – 142.
Карпенко З.С. Аксіологічна психологія особистості / З.С. Карпенко. – Івано-Франківськ : Лілея – НВ, 2009. – 512 с.
Лактіонов О.М. Суб’єктивне шкалювання досвіду особистості / О.М. Лактіонов // Актуальні проблеми соціології, психології та педагогіки : матер. Всеукр. наук.-практ. конф. «Тенденції розвитку психології в Україні: історія та сучасність» [до 80-річчя від дня народж. фундатора вітчизн. іст.-психол. науки акад. АПН України В.А. Роменця]. – К., 2006. – С. 72.
Михаськова М.А. Формування фахової компетентності майбутнього вчителя музики : дис. … канд. пед. наук : 13.00.02 / М.А. Михаськова. – К., 2007. – 186 с.
Мишенина Г.В. Развитие смысловой сферы личности учителя в системе повышения квалификации : дис. … канд. психол. наук : 19.00.07 / Г.В. Мишенина. – Ростов н/Д., 2009. – 219 с.
Пелех Ю.В. Ціннісно-смисловий концепт професійної підготовки майбутнього педагога [Текст] / Ю.В. Пелех ; за ред. М.Б. Євтуха. – Рівне : Тетіс, 2009. – 398 с.
Подоляк Л.Г. Психологія вищої школи : навчальний посібник для магістрантів і аспірантів / Л.Г. Подоляк, В.І. Юрченко. – К. : ТОВ «Філ-студія», 2006. – 320 с.
Профессиональное самоопределение и трудовой путь молодежи / [Л.А. Аза, А.И. Вишняк, Е.И. Головаха и др.] ; под ред. В.Л. Оссовского. – К. : Наукова думка. – 1982. – 304 с.
Радчук Г.К. Аксіопсихологія вищої школи / Г.К. Радчук. – Тернопіль : ТНПУ ім. В. Гнатюка, 2014. – 380 с.
Чаїнська М.О. Психологічні чинники оптимізації професійного аксіоґенезу майбутніх педагогів [Текст] : автореф. дис. ... канд. психол. наук : 19.00.07 / М.О. Чаїнська ; Прикарпат. нац. ун-т ім. В. Стефаника. – Івано-Франківськ, 2010. – 20 с.
Цурикова Л.В. Самореализация студентов в учебно-профессиональной деятельности : автореф. дис. ... канд. пед. наук : 13.00.08 / Л.В. Цурикова. – Белгород, 2005. – 17 с.
Ярмакеев И.Э. Моделирование личности современного учителя: ценностно-смысловой аспект / И.Э. Ярмакеев. – Казань : Изд-во Казан. ун-та, 2004. – 424 с.