ВИВЧЕННЯ СТАВЛЕННЯ ВЧИТЕЛЯ ДО УЧНІВ У ПРОЦЕСІ СПІЛКУВАННЯ
Ключові слова:
емоційний стан, емоційний досвід, психологічні характеристики емоційних станів, рольові ставлення, емоційний тонус.Анотація
Емоційний компонент спілкування проявляється у різноманітних емоційних станах і фіксується в суб’єктивних звітах вчителів. Отримані результати доводять наявність відмінностей емоційного досвіду в оцінці учнів з різною успішністю. Перед вчителем стоїть завдання регулювати власні психічні стани, насамперед у взаємодії зі слабкими за успішністю учнями.
Посилання
Березовин Н.А. Проблемы педагогического общения : пособие для педагогов / Н.А. Березовин. – Мн. : Адукацыя і выхаванне, 1997. – 248 с.
Бодалёв А.А. Личность и общение: Избранные психологические труды / А.А. Бодалёв. – М. : Просвещение, 1983. – 271 с.
Казанская В.Г. Психологические механизмы формирования взаимоотношений педагогов с обучаемыми / В.Г. Казанская // Образование и воспитание. – 1995. – № 12. – С. 32 – 43.
Ковалёв Б.А. Рефлексия учителей с разным стилем взаимодействия с учащимися / Б.А. Ковалёв // Психология. – 1997. – № 7. – С. 64 – 81.
Коломинский Я.Л. Психология взимоотношений в малых группах / Я.Л. Коломинский. – Мн. : Адукацыя і выхаванне, 1999. – 352 с.
Кондратьева С.В. Профессионализм в педагогическом обучении / С.В. Кондратьева ; под ред. С.В. Кондратьевой. – Гродно : Гродненский госуниверситет им. Я. Купалы, 2003. – 272 с.
Кроник А.А. Диагностика взаимопонимания в зничимых отношениях / А.А. Кроник, Е.А. Хорошилова // Вопросы психологии. – 1987. – № 1. – С. 128 – 137.
Мясищев В.Н. Психология отношений / В.Н. Мясищев ; под ред. А.А. Бодалева. – М. : Педагогика, 1995. – 356 c.
Рыбакова М.М. Конфликт и взаимодействие в педагогическом процессе / М.М. Рыбакова. – М. : Просвещение, 1991. – 127 с.