ОСОБЛИВОСТІ САМОПРЕЗЕНТАЦІЇ ОСОБИСТОСТІ У СТУДЕНТСЬКОМУ СЕРЕДОВИЩІ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.24919/2312-8437.49.255846

Ключові слова:

самопрезентація; самовираження; саморозкриття; соціальна перцепція; імідж

Анотація

У статті здійснено теоретико-емпіричний аналіз особливостей самопрезентації особистості у студентському середовищі. Подано теоретичний аналіз основних підходів до трактування терміна «самопрезентація особистості». Визначено, що самопрезентація та її засоби є потужним механізмом не лише позитивного першого враження, а й контролем, що чітко відображається в особливостях соціального сприймання індивіда. З՚ясовано вплив самопрезентації на особливості міжособистісного спілкування, соціальне сприймання, формування іміджу особистості у соціальному та віртуальному світі. Підкреслюється, що самопрезентація відіграє значущу роль у формуванні іміджу особистості, який складається з таких основних компонентів, як «зміна зовнішності», освоєння комунікативних технік, самоудосконалення (самоосвіта, самовиховання). Здійснено емпіричне дослідження особливостей самопрезентації у студентської молоді. За результатами кількісного та якісного аналізу отриманих результатів виокремлено фактори і взаємозв՚язки між ними, що є ключовими у самопрезентації особистості. Виявлено високий рівень адаптивності досліджуваних студентів, зокрема, адаптивності як риси особистості, прийняття себе та інших, відчуття емоційного комфорту, прагнення бути у підпорядкуванні та нести відповідальність за власні вчинки. Крім того, зазначено високі показники поваги до себе, свого статусу у групі, а також аутосимпатії, уявлення про себе, як самоцінності. Ставлення інших людей займає високі позиції, і відповідно пов՚язане із вираженою значимістю для суб՚єкта, позитивної думки інших, схвалення вчинків, поглядів, що саме і виступає мотивацією до самопрезентації у молодих людей. Стверджується, що досліджувані студенти сприймають віртуальне середовище як ефективний спосіб самопрезентації, який дає змогу будувати власний образ Я.

Посилання

Амяга, Н.В. (2009). Самороскрытие и самопредьявление личности в общении. Личность. Общение. Групповые процессы: cборник обзоров (c. 37–75). Москва.

Гофман, И. (1984). Представление себя другим. Современная зарубежная социальная психология. Тексты (с. 188–196). Москва: Издательство Московского университета.

Капустюк, О.М. (2007). Самопрезентація як засіб створення позитивного іміджу особистості. (Дис. … канд. психол. наук). Київ.

Кононенко, А.О. (2012). Самопрезентація як важливий регулятор соціальної поведінки суб՚єкта. Теорія і практика сучасної психології, 4, 45–49.

Майерс, Д. (2008). Социальная психология. Санкт-Петербург: Питер.

Пастушенко, О.М. (2001). Поняття іміджу і самопрезентації у соціальній психології. Проблеми загальної та педагогічної психології: збірник наукових праць Інституту психології імені Г.С. Костюка АПН України, 3 (8), 183–187. Київ: Гнозіс.

##submission.downloads##

Опубліковано

2022-12-07