УЗАГАЛЬНЕНІ СПОСОБИ ДІЯЛЬНОСТІ В СИСТЕМІ КОМПЕТЕНТНІСНОЇ МОВНОЇ ОСВІТИ (початкові класи)

Автор(и)

  • Лариса ВАРЗАЦЬКА

Ключові слова:

суб’єктний досвід, метод проектів, комплексні вправи, інтерактивні методи і форми, рефлексія, узагальнені способи діяльності, міжпредметна інтеграція.

Анотація

У статті розкрито мотиваційні, змістові, операційні складники компетентнісного навчання української мови, засновані на послідовному використанні системних мовних і мовленнєвих зв’язків як визначального засобу формування узагальнених способів діяльності. Показано, що таке навчання спрямоване на формування в учнів прагнення до самопізнання, саморозвитку, на утвердження активної позиції, осягнення ідеалів добра, краси, істини, любові до рідної й усесвітньої культури.

Посилання

Амонашвили Ш. Личностно-гуманная основа педагогического процесса / Ш. Амонашвили. – Минск : Университет. образование, 1990. – 560 с.

Бацевич Ф. С. Нариси лінгвістичної прагматики : монографія / Ф. Бацевич. – Львів : ПАІС, 2010. – 336 с.

Біляєв О. М. Лінгводидактика рідної мови : навчально-методичний посібник / О. М. Біляєв. – К. : Генеза, 2005. – 180 с.

Бондаревська Є. Гуманістична парадигма особистісно-зорієнтованого навчання / Є. Бондаревська // Педагогіка. – 1997. – № 4. – С. 11–17.

Варзацька Л. Українська мова й мовлення. Розвивальне навчання в початкових класах : навчально-методичний посібник. / Л. Варзацька. – Тернопіль : Навчальна книга – Богдан, 2012. – 360 с.

Варзацька Л., Кратасюк Л. Інтерактивні технології в системі особистісно зорієнтованої освіти / Л. Варзацька, Л. Кратасюк // Дивослово». – 2006. – № 4. – С. 15–25.

Варзацька Л. О., Лобанчук О. А. Українська мова. Святині рідної землі. Інтегровані уроки рідної мови і мовлення 1–4 класи : Посібник для вчителя / Л. О. Варзацька, О. А. Лобанчук. – Тернопіль : Навчальна книга – Богдан, 2008. – 304 с.

Гриценко Л. Основні ідеї інтерактивного особистісно-зорієнтованого навчання / Л. Гриценко // Завуч. – 2003. – № 15. – С. 15–17. 9. Ґудзик Н. Ф. Компетентностно-ориентированное обучение русскому языку в начальных классах (в школах с украинским языком обучения) / Н. Ф. Гудзик. – Чернівці : Видавничий дім «Букрек», 2008. – 496 с.

Жинкин Н. Н. Механизмы речи / Н. Н. Жинкин. – М. : Изд-во Академия пед. наук, 1958. – 369 с.

Костюк Г. Навчально-виховний процес і психічний розвиток особистості / Г. Костюк. – К., 1989. – 460 с.

Краевский В. В. Основы обучения. Дидактика и методика : учебное пособие для студентов высших учебных заведений / В. Краевский, А. Хуторской. – М. : Издательский центр «Академия», 2007. – 352 с.

Кратасюк Л. М. Інтерактивні методи в навчанні учнів 5–6 класів створювати тексти різних типів : монографія / Л. М. Кратасюк. – Житомир : Вид-во ЖДУ ім. І. Франка, 2013. – 272 с.

Маслова Н. В. Ноосферное образование. Научные основы. Концепция. Методология. Технология / Н. В. Маслова. – М. : Институт холодинамики, 2002. – 338 с.

Паламар Л. М. Функціонально-комунікативний принцип формування мовної особистості : автореф. дис. … доктора пед. наук : спец. 13.00.02 «Теорія і методика навчання : українська мова» / Л. М. Паламар. – К., 1997. – 45 с.

Равен Дж. Компетентность в современном обществе : выявление, развитие и реализация. [пер. с англ.] / Дж. Равен. – М. : Когито-центр, 2002. – 396 с.

Редько В. Г. Засоби формування комунікативної компетентності у змісті шкільних підручників з іноземних мов. Теорія і практика : монографія / В. Г. Редько. – К. : Генеза, 2012. – 224 с.

Савченко О. Ключові компетентності – інноваційний результат шкільної освіти / О. Савченко // Рідна школа. – 2011. – № 8–9. – С. 4–8.

Скуратівський Л. В. Мотив як рушійна сила пізнавальної діяльності учнів у процесі вивчення мови / Леонід Скуратівський // Дивослово. – 2005. – № 2. – С. 2–4.

Сухомлинський В. О. Серце віддаю дітям / В. О. Сухомлинський // Вибрані твори: В 5 т. – Т. 3. – К. : Радянська школа, 1977. – 670 с.

Токмань Г. Методи викладання літератури в їхній особистісній спрямованості на учня / Г. Токмань // Дивослово. – 2004. – № 2. – С. 43–48.

Ушинський К. Д. Питання навчання і виховання в початковій школі / К. Д. Ушинський / Вибрані твори : В 2-х т. – Т. 1. – К., 1972. – 217 с.

Фасоля А. Загальнонавчальні уміння в системі літературної освіти : інструмент, без якого не обійтися / А. Фасоля // Дивослово. – 2012. – № 10. – С. 2–8.

Холодна М. Формирование персонального познавательного стиля ученика / М. Холодна // Башмаков М. Теория и практика продуктивного обучения. – М., 2000. – С. 45–97.

Хуторской А. В. Методика личностно-ориентированного обучения. Как обучать всех по-разному? : пособие для учителя (Педагогическая мастерская) / А. В. Хуторской. – М. : Изд-во ВЛАДОС-ПРЕСС, 2005. – 383 с.

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-02-07