ВИВЧЕННЯ ПРИСЛІВНИКА У ПОЧАТКОВІЙ ШКОЛІ НА ЗАСАДАХ КОМУНІКАТИВНО-ДІЯЛЬНІСНОГО ПІДХОДУ
DOI:
https://doi.org/10.24919/2411-4758.2022.241446Ключові слова:
прислівник, мовна особистість, мовленнєві уміння, комунікативно-діяльнісний підхід, синоніми, мовленнєвий розвиток, лінгвістична компетенція.Анотація
У статті йдеться про особливості вивчення прислівника в початковій школі; обгрунтовано доцільність використання комунікативно-діяльнісного підходу до роботи над цією частиною мови; зазначено, що робота над прислівником має бути спрямованою на вироблення в учнів умінь послуговуватися прислівниками у власному мовленні, тобто оволодіння теоретичними відомостями про цю частину мови має бути підпорядковане мовленнєвому розвитку молодших школярів; наголошено на необхідності використання зв’язних текстів під час роботи над прислівником; підкреслено роль прислівників-синонімів у збагаченні словникового запасу учнів та в удосконаленні культури мовлення.
Посилання
Вашуленко, М. (Ред). (2010). Методика навчання української мови в початковій школі. Київ : Літера ЛТД.
Вашуленко, М.С. (2006). Українська мова і мовлення в початковій школі. Київ : Освіта.
Дорош, Г. (2004). Інноваційні підходи до вивчення прислівника у початковій школі. Освіта, 46,11.
Дорошенко, С. (Ред). (1992). Методика викладання української мови. Київ : Вища школа.
Зубков, М. (2004). Українська мова: Універсальний довідник. Харків : ВД «Школа».
Лужецька Л. (2007). Вивчайте, діти, рідну мову! Дрогобич : Посвіт.
Пентилюк, М. (1999). Наукові засади комунікативної спрямованості у навчанні рідної мови. Українська мова і література в школі, 3, 8 – 10.
Плющ, М. (Ред.). (1994). Сучасна українська літературна мова. Київ: «Вища школа». Типові освітні програми для закладів загальної середньої освіти: 1-2 та 3-4 класи. (2019). Київ : Світоч.
Шелехова, Г. (1998). Сучасні підходи до навчання рідної мови в загальноосвітній середній школі. Українська мова і література в школі, 1, 2 – 5.