ФОРМУВАННЯ ЕМОЦІЙНОГО ІНТЕЛЕКТУ НА УРОКАХ УКРАЇНСЬКОЇ МОВИ В ПОЧАТКОВІЙ ШКОЛІ
DOI:
https://doi.org/10.24919/2411-4758.2022.246425Ключові слова:
емоційний інтелект; молодший шкільний вік; емпатія, мотивація, уроки української мови, саморегуляція, рефлексія, міжособистісна взаємодія, комунікація.Анотація
У статті розглянуто структурні компоненти емоційного інтелекту та їх значення в процесі міжособистісної взаємодії. До структурних компонентів емоційного інтелекту належить розпізнавання власних емоцій, володіння емоціями, розуміння емоцій, самомотивація. З’ясовано, що недостатньо розвинений емоційний інтелект не дозволяє учневі визначити та усвідомити власні емоції. Доведено, що основні компоненти емоційного інтелекту (емпатія, мотивація досягнення, саморегуляція, рефлексія) необхідні для успішного старту в формуванні комунікативної компетентності молодших школярів. Наголошено, що формування емоційного інтелекту може відбуватися в процесі комунікації, змодельованої на уроці української мови.
Посилання
Бусел, В. (Ред.). (2004). Великий тлумачний словник сучасної української мови. Київ, Ірпінь : ВТФ «Перун».
Гончаренко, С. (1997). Український педагогічний словник. Київ : Либідь.
Луців, С. (2009). Формування мовної особистості засобами шкільної драми. Рідне слово в етнокультурному вимірі : матеріали ІІ Міжнародної науково-практичної конференції, 424 – 428. Дрогобич : Посвіт
Савченко, О. (1993). Урок у початкових класах: навчально-методичний посібник. Київ : Освіта.