TRAINING OF THEACHERS TO WORK FOR NEW LITERARY READER FOR CLASS 3
Keywords:
curriculum, textbooks, literary readers, analysis, principles, availability, consistency, continuity, perspective, educational process.Abstract
The article reveals the training of future teachers to the work according to the new literary readers for the pupils of the 3rd form of different authors. It gives the comparative analysis of different authors’ readers. The literary readers are analyzed according to the school curriculum on the principles of availability, prospects, content. It discloses the methodics of work with folk and literary compositions contained in textbooks on reading.
References
Державний стандарт початкової загальної освіти / Початкова школа. – 2011.– № 7.– С. 1–18.
Зимульдінова А. С., Проць М. М. Методика викладання української мови в початкових класах : методичні рекомендації / [Уклад. А. С. Зимульдінова, М. М. Проць] – Дрогобич : Посвіт, 2013. – 136 с.
Навчальні програми для загальноосвітніх навчальних закладів з навчанням українською мовою. 1-4 класи. – К. : Видавничий дім «Освіта», 2011. – 392 с.
Науменко В. О. Літературне читання. Підр. для загальноосвітніх шкіл. 3 клас / В. О. Науменко. – К. : Грамота, 2013. – 167с.
Савченко О.Я. Літературне читання. Українська мова. 3 клас : підручник / О.Я. Савченко. – К. : Видавничий дім «Освіта», 2013. – 192 с.
Савченко О. Мета і результат уроку в контексті компетентнісного підходу / О. Савченко // Початкова школа. – 2015. – № 3.– С. 10–15.
Савченко О. Я. Методичний аналіз підручника «Літературне читання» для 3 класу : зміст, структура, методичні настанови / О. Я. Савченко // Початкова школа. – 2014.– №. 5. – С. 1–5.
Сухомлинський В. О. Вибрані твори : У 5 т. / В. О. Сухомлинський. – К. : Радянська школа, 1977. – Т. 3. – 548 с.