EUROPEAN EXPERIENCE OF USING THE THEATRICAL ACTING METHOD IN FOREIGN LANGUAGE TEACHING AND FORMATION OF INTERCULTURAL COMMUNICATIVE COMPETENCE

Authors

DOI:

https://doi.org/10.24919/2411-4758.2022.241872

Keywords:

theatrical pedagogy, method of theatrical acting , foreign languages, communicative competence, intercultural competence.

Abstract

The article deals with the analysis of the method of theatrical acting and the European experience of its application in teaching foreign languages and formation of intercultural communicative competence. We have identifi ed the main aspects and components of the method of theatrical acting in foreign language classes. It is important to emphasize that through drama there is a constant interaction of students with the world around them, which is a priority in the process of their socialization and professionalization.

References

Завгородня, Т. (2009). Складові педагогічної компетентності майбутнього учителя: Педагогічні науки: зб. наук. праць. Херсонський державний ун-т, 51, 228 – 233. Херсон.

Лучкевич, В. (2017). Використання методу театралізації при вивченні французької мови (на основі аналізу підручника Écho А1). Молодь і ринок, 11 (154), 117 – 121.

Павлішак, О., Гутиряк, О. (2019). Інформаційно-комунікаційні технології у проектній діяльності студентів закладів вищої освіти на заняттях з іноземної мови : Рідне слово в етнокультурному вимірі: збірник наукових праць, 175 – 184. Дрогобич : Посвіт.

Пантелеймонова-Плакса, І. (2008). Ефективність використання інтерактивних та проектних технологій на уроках англійської мови. Англійська мова та література, 24, 17 – 23.

Путятін, Г. (2004). Комунікативний підхід у вивченні англійської мови. Англійська мова та література, 32, 2 – 6.

Сисоєва, С.О. (2011). Інтерактивні технології навчання дорослих. Київ : ВД «ЕКМО».

Robinson, S. (1995). Drama and Personal, Social and Moral Education. Birmingham : CSS Birmingham City Counsil, Education Departement.

Hess. (2001). Der Bologna-Prozess: Die europäische Perspektive. Wien.

Lauermann, K. (2003). Sozialpädagogik in Österreich. Perspektiven in Theorie und Praxis.

Ruping, B. (1991). Gebraucht das Theater. Die Vorschläge von Augusto Boal. Erfahrungen, Varianten, Kritik: Lingen-Remscheid.

Downloads

Published

2023-02-10