THE NEOPHRASEOLOGISATION OF THE POLITICAL DISCOURSE IN ENGLISH AND UKRAINIAN MASS MEDIA

Authors

DOI:

https://doi.org/10.24919/2518-1602.2023.15

Keywords:

political discourse, mass media discourse, innovation, neologisms, neophraseology, new phraseology, phraseology

Abstract

The rationale for this research topic is that each and every language is enriched by new notions. Linguistic innovations appear every day. Their emergence, their functioning, as well as principles used to create new words or phrases have been, are, and will always be the focus of attention in linguistics. The article investigates the neophraseology of the political discourse in mass media outlets. It has been proved that the political discourse in Ukrainian and English language mass media outlets has long been accustomed to adopt neologisms (separate words as well as phrases). Mass media outlets are characterised by their social appraisability which, in mass media discourse, is implemented by its principal tools – neophraseologisms.

References

Жайворонок, В. (1999). Лексична підсистема мови і значення мовних одиниць. Мовознавство, 6, 32–46.

Зацний, Ю., Янков, А. (2008). Інновації у словниковому складі англійської мови початку ХХІ століття: англоукраїнський словник. Вінниця: Нова книга.

Кривенко, С. (2016). Семантична парадоксальність політичного дискурсу (теоретико-методологічний аналіз). (Дис. канд. політ. наук). Львів.

Макарець, Ю. (2012). Перифразові номінації в українському публіцистичному дискурсі: монографія. Київ: Вид-во НПУ ім. М.П. Драгоманова.

Мірошниченко, М. (2020). Стислий текст в українському масмедійному дискурсі (Дис. канд. філол. наук). Дніпро.

Мосейчук, О. (2012). Публіцистичний дискурс як контекст реалізації комунікативного впливу на масового адресата. Вісник Житомирського державного університету імені Івана Франка, 65, 174−177.

Половинчак, Ю. (2014). Мобілізаційний та маніпулятивний потенціал дискурсу соціальних медіа в умовах перехідного суспільства. URL: http://nbuviap.gov.ua/index.php?option=com_content&view=article&id.

Прокопенко, А. (2013). Інтерв’ю в передвиборчому американському дискурсі: структурно-семантичний та комунікативно-прагматичний аспекти (Автореферат канд. філол. наук). Донецьк.

Романюк, С. (2015). Фразеологізми та неофразеологізми в українському політичному дискурсі. Studia Ukrainica Posnaniensia, 3, 249–257.

Серажим, К. (2002). Дискурс як соціолінгвальне явище: методологія, архітектоніка, варіативність (на матеріалах сучасної газетної публіцистики): монографія. Київ: Нац. ун-т ім. Тараса Шевченка.

Сербенська, О., Волощак, М. (2001). Актуальне інтерв’ю з мовознавцем: 140 запитань і відповідей. Київ: Просвіта.

Скиба, Н. (2005). Активні фразеотворчі процеси в українській публіцистичній і художній прозі кінця ХХ – початку ХХІ століть (Автореферат дис. канд. філол. наук). Київ.

Стишов, О. (2015). Неофраземи в суспільно-політичному дискурсі українських масмедіа. Філологічні студії, 4, 19–23.

Федурко, М., Патен, І. (2022). Засоби вторинної номінації як стилістично-виражальний потенціал масмедійного дискурсу. Науковий вісник Міжнародного гуманітарного університету. Серія: Філологія, 58, 179–184.

Чередниченко, В (2005). Інноваційна фразеологічна вербалізація в англійській мові (лінгвокогнітивний та соціолінгвістичний параметри) (Автореферат дис. канд. філол. наук). Запоріжжя.

Rey, A. (1995). Semantics. Cambridge, Cambridge University Press.

Downloads

Published

2023-09-07