ПЕДАГОГІЧНА ДІЯЛЬНІСТЬ ЯК ТВОРЧІСТЬ

Автор(и)

  • Галина АСЄЄВА

DOI:

https://doi.org/10.24919/2312-8437.43.159077

Ключові слова:

педагогічна творчість, метадіяльність, саморозвиток, цілі педагогічної діяльності, надіндивідуальний характер творчості, системи базового рівня творчої особистості, особистісна рефлексія

Анотація

У статті розглядається творчість вчителя, що визначається особливостями самої педагогічної діяльності, та умови, які вона дає для саморозвитку вчителя. Реалізація творчого характеру педагогічної діяльності залежить від особистості педагога, його індивідуальності. Індивідуальна своєрідність педагога, його неповторність визначають стильові особливості діяльності, які пов՚язані з конкретними способами її здійснення. Визначені критерії показників творчості діяльності вчителів.

Посилання

Ананьев Б.Г. Психология педагогической оценки / Б.Г. Ананьев // Избранные психологические труды. – М., 1990. – Т. 1. ‒ С. 159.

Балл Г.О. Гуманістичні засади педагогічної діяльності / Г.О. Балл // Педагогіка і психологія. – 1994. – № 2. – С. 8–17.

Вербова К.В. Психодиагностика склонностей и способностей к педагогической деятельности / К.В. Вербова, Г.В. Парамей // Вестник Моск. ун-та. Сер. 14. Психология. – 2000. – № 2. – С. 17–28.

Ковалёв Б.П. Рефлексия учителей с разным стилем взаимодействия с учащимися / Б.П. Ковалёв // Психология. – 1997. – № 7. – С. 64–81.

Коропецька О.М. Формування готовності сучасного вчителя до спілкування з учнями / О.М. Коропецька // Збірник наукових праць: філософія, соціологія, психологія. ‒ Івано-Франківськ : Вид-во «Плай» Прикарпатського ун-ту, 1998. – Вип. 2. – Ч. 1. – С. 81–91.

Крутій О.М. Шляхи формування діалогу як внутрішньо-психологічної основи пізнання / О.М. Крутій // Матеріали Третіх Костюківських читань. ‒ К., 1994. – С. 64–65.

Крутій О.М. Психологічні аспекти формування діалогічної взаємодії у процесі навчання / О.М. Крутій // Педагогіка та психологія : зб. наук. праць. – Вип. 7. – Харків, 1998. – С. 69–71.

Крутій О.М. Етапи формування діалогічності з позиції системного підходу / О.М. Крутій // Вісник харківського університету. – № 419. – Серія: Психологія. – Харків, 1998. ‒ С. 93–97.

Макаренко А.С. Педагогические сочинения : в 8 т. / А.С. Макаренко. – М. : Педагогика, 1983. – Т. 3 : Педагогическая поэма. – 511 с.

Макаренко С.С. Комунікативна компетентність вчителів та її психологічні характеристики / С.С. Макаренко // Збірник наукових праць Інституту психології імені Г.С. Костюка АПН України / за ред. С.Д. Максименка. – К. : «Любіть Україну», 2000. – Т. І, ч. 3. ‒ С. 60–63.

Макаренко С.С. Формування комунікативної компетентності учителя / С.С. Макаренко. – Київ‒Житомир, 2000. – 32 с. (У співавторстві із М.М. Заброцьким).

Максименко С.Д. Професійне становлення молодого вчителя / С.Д. Максименко, Т.Д. Щербан. – Ужгород : Закарпаття, 1998. – 106 с.

Психологія творчості: загальна, диференціальна, прикладна / Я.А. Пономарів, І.І. Семенов, С.Ю. Степанов. – М., 1990. – 317 с.

Психологія професійної діяльності і спілкування / за ред. Л.Е. Орбан, Д.М. Гриджука. – К. : Преса України, 1997. – 192 с.

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-04-05