ЛEКСИКА НА ПОЗНАЧЕННЯ РЕЛІГІЙНИХ ПОНЯТЬ В РОМАНІ «РАЙ» В. БАРКИ
DOI:
https://doi.org/10.24919/2411-4758.2019.178202Ключові слова:
рай; лексика; демонологічна лексика; релігійний стиль; релігійна термінолексика.Анотація
Письменник-емігрант В. Барка підтверджує, що в роки, в які він жив і працював, не було змоги через культурно-релігійні, суспільно-політичні причини писати твори з християнською проблематикою в Україні, а лише за кордоном. Роман “Рай” В. Барки насичений релігійними номінаціями, які в статті диференційовано на різні лексико-семантичні підгрупи та проаналізовано. З’ясовано, що автор обстежуваного твору неодноразово ілюструє демонологічну лексику, вживає її на позначення злої сили та збагачує твір релігійними синонімійними та антонімійними номенами.
Посилання
Бабій, І. (2018). Індивідуально-авторська номінація осіб у романі “Рай” Барки. Наукові записки Національного університету “Острозька академія”: серія “Філологія”. Острог: Вид-во НаУОА. Вип. 1 (69), Ч. 1, 19 – 22.
Барка, В. (1953). Рай: Роман. Нью-Йорк: Свобода, 309 с.
Вовк, М. П. (2006). Міфо-символічні джерела прозової спадщини Василя Барки (Автореферат дис. канд. філол. Наук). НАН України, Ін-т мистецтвознавства, фольклористики та етнології імені Максима Рильського, Київ.
Головань, Т. (2014). До питання про типологію героїв у творчості Василя Барки. Молодий вчений. 2014. № 10 (13) (2). С. 38 – 39. Взято з http:// nbuv.gov. ua/UJRN/molv_2014_10(13)(2)__10.
Головань, Т. П. (2003). Естетична природа поетичного мислення Василя Барки (Автореферат дис. канд. філол. Наук). НАН України, Ін-т літератури імені Тараса Шевченка, Київ.
Григорчук, Ю. (2018). “Неспіймані світом”: ідейно-естетична суголосність творів Григорія Сковороди і Василя Барки (на матеріалі роману “Рай”). Сучас- ні проблеми мовознавства та літературознавства: зб. наук. праць / відп. ред. І. В. Сабодаш. Ужгород. Вип. 23, 95 – 99.
Колоїз, Ж. В. (2011). Індивідуально-авторські неологізми в романі Василя Барки «Жовтий князь. Сучасні проблеми мовознавства та літературознавства: зб. наук. праць. Ужгород : Вид-во УжНУ «Говерла», Вип. 15, 341 – 345.
Кульчицька, М. (2002). Романи Василя Барки “Рай” та “Жовтий князь”: художня візія тоталітарної дійсності (Автореферат дис. на здобуття наук. ступеня канд. філол. наук). Львівський Національний університет імені Івана Франка, Львів.
Кульчицька, М. (2009). Християнська парадигма художнього осягнення тоталітарної дійсності в романах Б. Барки “Рай” і “Жовтий князь”. Волинь філологічна: текст і контекст, Вип. 7, 127 – 145. Взято з http:// nbuv.gov. ua /UJRN/ Vftk_2009_7_17.
Маланій, О. (2014). Джерела художнього світу поезій Василя Барки. Наукові записки Національного університету “Острозька академія”. Серія: Філологічна, Вип. 41, 198 – 201. Взято з http:// nbuv.gov. ua/UJRN/Nznuoaf_2014_41_48.
Маланій, О. О. (2003). Художній часо-простір поезій Василя Барки (Автореферат дис. канд. філол. наук). НАН України, Інститут літератури імені Тараса Шевченка, Київ.
Музика, С. (2006). Василь Барка – творчість як сакральна дія. Studia methodologica. Філософія. Філологія, Вип. 17, 156 – 158. Музика, Т. (2016). Домінантні особливості портретування у романах Василя Барки. Прикарпатський вісник НТШ. Слово, № 2, 389 – 395. Взято з http:// nbuv.gov. ua/UJRN/Pvntsh_sl_2016_2_44
Пушко, В. Ф. (2001). Жанрово-стильові особливості прози Василя Барки (Автореф. дис. канд. філол. наук). Київський національний університет імені Тараса Шевченка, Київ.
Швець, Г. Д. (2006). Есеїстика Василя Барки: жанрова специфіка та проблематика (Автореф. дис. канд. філол. наук). Київський національний університет імені Тараса Шевченка, Київ.