СЛОВЕСНИЙ ОБРАЗ ПІСНІ В ІСТОРИЧНОМУ РОМАНІ ЛІНИ КОСТЕНКО «МАРУСЯ ЧУРАЙ»
Ключові слова:
слово-образ, національна ментальність, кореляція, асоціативні зв’язки, поетична мова.Анотація
У статті проаналізовано лексему «пісня» як активну одиницю поетичного словника Ліни Костенко. Визначено стилістичні особливості іменника «пісня», з’ясовано його лексичну сполучуваність, текстове оточення та образні параметри. Зазначено, що проблема вивчення особливостей функціонування слова в художньому поетичному творі не втратила своєї актуальності, у зв’язку з цим поетична спадщина Ліни Костенко слугує невичерпним джерелом для досліджень. Досліджено, що образ лексеми пісня за обширом асоціативних зв’язків і глибиною семантичного наповнення є важливим компонентом національної поетичної картини світу.
Посилання
Великий тлумачний словник сучасної української мови (з дод. і доповн.) / Уклад. і голов. ред. В.Т.Бусел. – К.; Ірпінь : ВТФ “Перун”, 2009. – 1736 с.
Бибик С. “Новий словник епітетів української мови” : до корпусу поетичної мови / Світлана Бибик // Культура слова. – К. : Видавничий дім Дмитра Бураго, 2012. – Вип. 77. – С. 64–72.
Костенко Л. Маруся Чурай. Історичний роман у віршах / Ліна Костенко. – К. : Дніпро, 1982. – 135 с.
Марфіна Ж. «Я все віддам за одне несподіване «мамо» / Жанна Марфіна // Культура слова. – К. : Видавничий дім Дмитра Бураго, 2011. – Вип. 74. – С. 22–27.
Старчевський Б. «Пісня – любов моя» : Штрихи до портрета композитора Олександра Білаша / Б. Старчевський // Вітчизна. – 1979. – № 5. – С. 159 – 162.